Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Mig


Min spegelbild har lämnat mig
En främling i dess ställe

Fingrar, hår känns välbekant
Men känslan är ej densamma

Min självbild har ändrat sig
Känner mig oigenkännlig

Det Ni ser är inte jag
Bara just nu


Vill ha känslan av mig tillbaka










Fri vers av "Arne"
Läst 245 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2009-10-06 17:59



Bookmark and Share


  Junitvillingen
Att din spegelbild lämnat dig...betyder det att du "inte finns"? I alla fall inte i samma skepnad som innan...kanske återvänder känslan av den du är & vill vara när du är tillfreds med dig själv igen. BRA text!
2009-10-06
  > Nästa text
< Föregående

"Arne"