Människor som frågar om ålder i sammanhang
där ålder inte utgör någon slags potentiell betyd-
else, utmärker sig som usla människokännare,
och/eller att de möjligtvis under en diskussion i
visst ämne undrar om man är lika kunnig som
ens ålder av livserfarenhet ger sken av under
samtalets gång, nu kan man trots ålder, livserfar-
enhet och utbildning finna femåringar som förut-
an detta visar sig veta mer än en 75-åring, vilket
säger en del om den vuxna människans förlorade
barndom,som i sin tur enklast förklaras till att hon
låtit sin barndoms fria naturliga vilja tämjas, och
inlåtit sitt intellekt till en redan tidigare uttänkt
lära,som icke medger självständigt tänkande.
Ett foster föds intakt med alla de insamlade kun-
skapsmedvetanden vilka förfäderna insatt på dess
genbanksträd, tillsammanstaget med de naturliga
överlevnadsinstinkternas behovsbeprövade krav,
och därmed var vi redan alla förhandsprogrammer-
ade,likt en dator,vilket tyvärr medfört att de liksom
moderna datorer utsatts för olika manipulationer
virus och förvanskningar med trojaner och id-kap-
ningar och allehanda hjärnspöken eftersom verklig-
heten var så fruktansvärd att se att inte ens Holly-
wood mäktade återge dess realitet in fact.
*