det är det inte
men
(puss Emme)
- det kan vara död... - men är levande än livet ( Till min vän Emme )
många kan dö vid bara tanken
många kan se livet rinna ut ur en enda felaktig vy
förvånansvärt är den självande känslan av hopp
sen dör ett allt med en enda krossande mening
och blick...
jag önskar så mycket av livet
att det nästan gör ont
varje timme
var minut
att se njutningen i andras ögon
att se framgången spridas i omgivningens ljus
jag dör vid den tanken
att jag aldrig kommer uppleva
ljuvligheten
doften
och
känslan
men det finns en strimma
det finns en vilja
som för mig ut
mot tanken som får mig att
dö
av den tanken att du faktiskt
finns...
(kramar)