Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Till den jag håller främst, vare sig hon förstått det än eller inte.


Den vackraste av alla fullkomliga idioter i det här hopplösa universumet.

Min syster har stått upp,
rakryggad,
stolt,
vacker.
Så sällan, alltför sällan.

Min syster har legat ner,
sparkats på,
kurat ihop sig,
försvunnit in i sig själv.
Många gånger, för många gånger.

Min syster har skadat mig,
skadat dig,
skadat sig själv.
skadat många, så många.

Min syster har hjälp mig,
hjälpt dig,
glömt sig.
Många gånger, för många gånger.

Min syster har hållit mig uppe,
hållit mig,
gömt sig.
Många gånger,
om hon slutar, slutar jag.
Vilja.

Min syster ger och tar- En blick, ett liv.








Fri vers av nattdagg
Läst 297 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2011-04-12 20:06



Bookmark and Share


    varg95
Ordvalen, rytmen. Du får det att fungera och mig att tänka om. Man ser undermeningarna.
2011-04-12
  > Nästa text
< Föregående

nattdagg
nattdagg