Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Jag anger mina känslor

De vägrar följa det logiska
De antyder och bedrar
De vansköter och misstycker
De motsätter sig och vanhedrar

Deras slutledning är förnuftets största motståndare
Deras moral är som att spotta kritvit kalk på trottoaren!

Känslorna får mig att avundas vacuumet som inte skonar något
Känslorna erkänner allt men vägrar envist att avgå,
nederlag efter nederlag!

J’accuse!




Fri vers av paradiseisnowhere
Läst 423 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2012-02-07 20:40



Bookmark and Share


  whatfarstar
Skön text där man motsätter de känslor som motsätter en själv! man kan bli förbannad på känslor men man kan inte rå för dem även om man kan försöka styra och kontrollera dem.
2012-02-07
  > Nästa text
< Föregående

paradiseisnowhere
paradiseisnowhere