Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

AVLIDEN



Det är ett så hemskt ord

Jag hatar det
Det låter som att man har har slutat lida
Men att man alltid har gjort det
Alltid har lidit
Men nu är du död
Så du slipper lida
Du är avliden

Man kan säga död

DÖD
Det är ju det man är
Död

Det är nästan respektlöst att säga något annat
Döddöddöd

Död




Fri vers av Eline Brofjorden
Läst 208 gånger och applåderad av 4 personer
Publicerad 2012-03-14 11:40



Bookmark and Share


  Federico Romano
Det är sant då min kusin dog i slutet av september, så hade han gått bort, var frågade jag..
2012-10-11

  Kristina Hellgren
Hatar också ordet avLIDEN. Led de? ...har avlidit i en ålder av 70 år på blabla sjukhus av demens...eller något. Lider man av livet? Död...man är död, man dör...döddödödödöd. DÖD. Jag håller med dig, man slutar inte lida bara för att man dör, tror det fortgår på andra sidan ifall man led i livet..av något. Bra dikt!!
2012-03-14
  > Nästa text
< Föregående

Eline Brofjorden
Eline Brofjorden