Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
med risk för att låta cynisk undrar jag en massa om kärlek utan att redigera eller göra något annat med min undran.


Frågor om den kärlek vi alla frågar om

Kan kärlek bli till en pissljum bassäng med gamla hudavlagringar i, där det är möjligt att komma i ett avslappnat tillstånd men inte riktigt njuta? Kan kärlek bli en bastu med någon annans svettiga stjärtavtryck på plankorna som ångar av dagsgammalt vatten? Kan kärlek bestå genom gemensamma beslut om tvättid? Är det så enkelt? Är den så avdankad och sunkig den mest fantastiska, upphöjda känslan i hela världen verkligen är? Är DET vad det är - ett rum med damm i hörnen?




Övriga genrer av Annie Maria
Läst 478 gånger
Publicerad 2006-03-07 23:48



Bookmark and Share


    Navin_R_Johnson
Annars är kärlek som gått i kras som den blåbärsyltsfläcken som jag lämnade kvar i mitt kylskåp när jag flyttade. Den störde nästa hyresgäst.

Bra skrivet.
2006-04-04

    Nils_
Kärlek är kraften som binder, växer, exploderar......men den har även en rättså skitig bakgård eller hur?
2006-03-09
  > Nästa text
< Föregående

Annie Maria