Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Not hating. Just saying.


aning har jag ingen...

... jag är som en blind man. Känner mig fram även om kylan svedar handen. Va fan skulle jag annars göra?
Och vad gällande ångest... Folk ger ångesten för mycket makt. För mycket punch. Tycker jag. Jag må ha fel. Å de har hänt en massa gånger förut. Men när man cyklar. Så cyklar man en distans med fötterna och en med huvudet. Och det kanske inte är jämförbart. Men det kan också vara det. Men vilken av distanserna tror ni är jobbigast? Den fötterna/ benen gör. Eller den distansen huvudet gör... Tror du benen bryr sig ifall det blåser mycket? Om det är en jävlig uppförsbacke? Att det gör ont i... Röven. Hjärtat. Ryggen... eller är det huvudets oro..?




Fri vers av Alexander Gustafsson
Läst 321 gånger och applåderad av 6 personer
Publicerad 2016-01-02 22:29



Bookmark and Share


  Evelyn Falk Möller VIP
Det är huvudet som registrerar värken du har, men också allt det vackra du upptäcker medan du cyklar...

Kan vara bra att tänka på när mjölksyran svider... :)
2016-01-03
  > Nästa text
< Föregående

Alexander Gustafsson
Alexander Gustafsson