Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Jag är ingen asfaltstjej

Jag är ingen asfaltstjej
Jag är en mullemänniska
Fast ja skulle nog vela va en asfaltstjej
För jag har stora drömmar
Och dom handlar inte om svamp
Jag vill bli nåt
Jag vill bli nån som betyder nåt
Som gör något av livet
Nån som kommer nån vart
Skribent i New York
Fotograf i Paris
Restaurangchef i Rom
fast ja inte ens är 1% italienare
Och om ja nu skulle fastna i Sverige
Kanske dagisfröken
För där vet jag att alla vuxna gör skillnad
Och jag kanske fortfarande kan ha
alla mina intressen utanför yrket

Det här med framtidsplaner är jobbigt
Jag hoppas iallafall jag kommer framåt snart




Fri vers (Fri form) av Bexiee
Läst 336 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2016-01-21 09:14



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Bexiee