Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Sista tiden eller vaddå?

Är vi inne i den sista tiden, och vad betyder det? Den överhängande reflektionen som vi upplever i denna del utav ett uppriktigt samvete, förhåller sig till ordet i en levande situationsbenägenhet, med andra ord, som om vi skulle totalt krevera och hamna i ett överlevande missmod. Det som Gud fader och livets skapare, vill är inte detta, viljan att agera som en verklig levande människa, tar tag i problemet och gör något åt det. Med ett ytligt sinnesförsvar, som övergår till en minnessvacka, så levereras det vi kan uppfatta, i det som nuddar vårt liv, med ett helt samvete i förvar. Den sanna livsformen i alla ögonblick, gör livet till ett överseende vad gäller den nya inre formen av tro.

I varje människa existerar rätt och fel, och det vi väljer sker med nya sätt, att använda sig utav ögonblicket, i det egna valet som förenas till en pådriven situationshändelse. Dessa sinnes rusningar i vårt livsförsvar, hanterar alltid det som attackerar oss, på en balanserad frustationsutövning, men det som Gud lever med och förser sina barn med, är en kärleksfull längtan att med precision göra livet till en bättre väg, för oss alla, som älskar Jesus Kristus.

Denna sista tid, mellan ordets svingande rytmer och det som djävulen försöker mästra oss med, kommer återgå till en sinnesvilja att göra gott, för alla människor. Den minsta delen i detta samhälle, så kan den sista tiden återkallas med en levande synvinkel, den nya drömmen i detta levande äventyr, klaffas med en pådriven uppfattning, att välja det som är gott och gripa tag i alla områden, som vi inte kan fatta sinnet med. Den nyaste gåvan i denna verklighet, är vår tro på den nya visheten, i alla källors former, den helige anden kommunicerar med oss, och gör Guds ord mera infästande i vårt medvetande.

Den sista tiden, agerar medan det finns plats för tiden att återkräva det som tiden tycks vara i nöd. Men denna aggressiva yttrandeform som ljudet i en övertoning i sinnet, tycks bygga med rädslor, återväxer med livsfrid och ett moget öppet möte med Gud. Den starka formen i alla människors liv, genererar ett noggrant inriktat leende, som skiner med nya former i livets alla byggstenar. Den sanning som finns i vårt livsflöde, är ihopkopplat med Jesus, och det är den enda vägen till himlen. De som kompletteras med denna inre visdom, gör ordet till en liten sinnesform, och detta gör att vi kommer kunna resa oss upp igen.

Den nya tidens möten, mellan alla dessa tidsformer och med alla slags evigheter, lägger sig rådlös denna förvandling, som Gud ger oss i rätt tid. Vi väntar in livet och vi ser hur den helige anden förbereder oss, i alla våra möten, med ett öppet seende perspektiv. Så skimrar Jesus förbi och vi låter oss vara redo, att minnas denna gåva, som vi alla har del utav. Ett evigt liv med Jesus, och en levande värld, med samförstånd och frid och fred i alla tider.




Övriga genrer av enpoet VIP
Läst 31 gånger
Publicerad 2024-03-13 20:48



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

enpoet
enpoet VIP