Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Idag har jag haft möte med vården. Jag har haft PTSD sedan jag var tolv men i somras när jag var som mest psykotisk så gick min läkare och läkaren på beroendeenheten ihop för att förstöra mitt liv. Detta får mig att tänka på alla elaka människor.


Låt regnbågen slockna


Det kom en mäktig storm
Himlen blånade och bergen skakade av blixten. Den rev genom land och sjö.
Den dränkte allt och dräpte syndaren.

Det var kroppar överallt,
tusental,
miljontals as som väntat på att drunkna denna dag.
Syndafloden, tvagandet av jorden.




Fri vers (Fri form) av ErikJohanEriksson
Läst 99 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2024-12-18 12:46



Bookmark and Share


  Larz Gustafsson VIP
Var i Bibeln står det?
Sjäöv väntar jag på Jesus som ska komma och hämta Sin församling.

Vad händer förresten med de självgoda?
2024-12-18

  ErikJohanEriksson
Gud är aldrig elak. Men gud godkänner inte falska människor. Därför väntar vi på den andra syndafloden. En som spolar bort de onda, själviska och utnyttjande människorna.
2024-12-18

  Larz Gustafsson VIP
Är Gud elak?
2024-12-18
  > Nästa text
< Föregående

ErikJohanEriksson
ErikJohanEriksson