Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Här försöker jag gestalta hur lite julkänsla jag får. Jag är van vid att mina kompisar brukade träffas utan föräldrarna och driva runt. Vi var aldrig hemma och myste vi var på drift.


Vårjul


Det är din jul.
Aldrig varit min.
Aldrig sett frost på fönstret.
Eller julglada ljus.

Min jul är mörker och tystnad.
Min jul är den där man kan känna allt som är.
Din jul är varm och ljus.
Min är ditt rum när du inte är där.

Sån är min julgrans glans.
Och du borde vara lika dan.




Fri vers (Fri form) av ErikJohanEriksson
Läst 82 gånger
Publicerad 2024-12-20 16:05



Bookmark and Share


  Larz Gustafsson VIP
Min jul är inte alls.
Jag slutade fira den på nittiotalet.
2024-12-20
  > Nästa text
< Föregående

ErikJohanEriksson
ErikJohanEriksson