Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
2013 hade jag hållit mig undan missbruket av alkohol i drygt ett år. Jag insåg att ett liv i klarhet var fullt möjligt. Då skrev jag detta.


Vann vi?

Jag tänker ofta på pojken i blå frottéshorts och en tshirt med ett troll på som stod vid Ångermanälvens strand och anade livets storhet. Pojken som var jag.

Den dagen jag dör ska jag stå på Ångermanälvens andra strand och se tillbaka på den pojken.
Han ska se på mig och fråga: Vann vi?
Vi vann, ska jag svara.




Fri vers (Fri form) av Tiomilaskog VIP
Läst 156 gånger
Publicerad 2025-01-07 13:41



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Tiomilaskog
Tiomilaskog VIP