Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Är vi bara ett paradigmskifte eller dödar vi själva poesin?

Är vi bara ett paradigmskifte
eller dödar vi själva poesin?
Fler har läst mina dikter här
än vad någonsin en inbunden
- i dubbel bemärkelse-
diktsamling på papper skulle läsas

Jag har själv aldrig försökt att bli "utgiven",
ni vet på nåder,
av någon som på sin höjd trycker
några hundra exemplar
när jag under en produktiv period
kan ha tvåtusen läsare i månaden

Men är vi poesins hopp
eller dess död
när man inte längre
rent bokstavligt
kan känna oss med sina händer?




Prosa av Tiomilaskog VIP
Läst 113 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2025-11-13 14:53



Bookmark and Share


  Sven Borrie VIP
Visst vore det kul att bli utgiven, men målet är ju oftast att bara blir hörd.
Och även om mängden som produceras kan göra det urvattnat så kanske det låter dom guldkorn som annars inte skulle funnit en röst att ses och njutas.
Det kan aldrig vara fel att öka medvetenheten för ordet och känslornas språk.
2025-11-20

    Sefarge VIP

2025-11-13

    ej medlem längre
Oj, det var många läsare. Vad har du för knep månne? Mig är det inte många som läser än.
2025-11-13
  > Nästa text
< Föregående

Tiomilaskog
Tiomilaskog VIP