Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

En liten röd stuga





Jag älskar mitt hem… tog disken innan jag gick och lade mig i tisdags… sen har sovit hos min partner… vi var i stan idag jag tittade lite på kläder och köpte fem liter jordgubbar tre skulle mamma ha dom kostade bara trettio kr litern… nu får man vara snål… min partner bjöd mig på mat raggmunkar och fläsk… han ska komma hit i morgon… vi ska nog bada… måste röja… det går fort frågan är om jag ska tvätta golven ikväll… vägde 86 kilo på kvällen vore kul att se vad jag väger i mormon bitti… brorsan eller hans tjej klippte utanför mitt sovrumsfönster på eftermiddagen jag låg och sov och vaknade till det var snällt! Måste bjuda dom på fika snart… tänkte köpa jordgubbar och glass… har fortfarande inte tvättat fönstren… och det blir väl inget i helgen heller eftersom det ska vara fint väder och jag har han här… ska lägga fram solkräm till i morgon… vi får väl köpa med något som vi kan äta på bryggan… koka kaffe och ta med… ska bli kul när alla har semester! Ska sätta igång en tvätt… det är nybäddat i sängen i alla fall det känns skönt… usch jag har lite pengar kvar och kommer att behöva tanka snart… får bli på kredit… det är skönt att leva i celibat… man känner sig fin… gjorde precis en kall choklad… måste köpa frukt i morgon… sen vad vi ska äta får vi väl se… ska bli skönt med en fri dag i morgon…







Fri vers av Madeleine Eriksson
Läst 26 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2026-06-25 21:05



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Madeleine Eriksson