Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Becouse im bad im bad








Ligger i sängen och lyssnar på Mikael Jackson… dricker kaffe sov till två… det är lugnt idag alltså, skönt… ska hämta apodosen i morgon… stekte en laxfilé igår och har pastasallad ska äta sen… borde bada någonstans… kanske gå ner till stranden… ska nog ringa till syrran kolla om dom är där… ska röja upp i köket det är inte så mycket… kanske borde vara hemma ta det lugnt så man kan fejja lite ikväll… lade in tvätten i torktumlaren… mamma sa att jag kan sola hemma och svalka av mig i trädgårdsslangen alltså kan vara skönt… ska gå och väga mig…





Fri vers av Madeleine Eriksson
Läst 16 gånger
Publicerad 2026-06-28 16:00



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Madeleine Eriksson