Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Satsa och vinn!

\"Vasaloppet\":\"vi\" kanske med åror får ro
\"Vad\" skall vi om klimatet tro?
Snö och kyla försvann
Regn och slask \"i\" December vann

Vad \"har\" nu Gud för plan?
har han öppnat \"förintelse kran\"?
Tack för världsliga tipps
\"i\" lugn och ro:Jag äter min chips.

\"Bandy\" är vintersport
regn och slask:\"Sköljer isen bort\"!
\"Du\" konstfrusna arena
energi med konst:\" I timmar sena!

\"Publik\":Med regnkläder står
inget om klimat,dom förstår.
(Naturens eneri vi tömt)!
\"visst\" har vi om idrott drömt!
\"Rullskridskor\" Patentverket sökt!
ingen \"i\" idrott försökt.
\"Uppfinnar Jocke\"-(Vädrets makt besökt)?




Fri vers av Svengis
Läst 399 gånger
Publicerad 2006-12-07 13:26



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Svengis