Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Det fanns i orden


Det fanns i orden
och det var då vi började
att tala

det fanns i smaken
på tungan i talet
och det var då vi sakta
närmade oss

Det fanns i dagsrytmen
i stjärnorna som glittrade om kvällen
och det var någongång då
som jag såg
hur dina ögon skiftade färg
från mörkt till ljus

och jag kände ett hem
i min kropp
då jag mötte din hud.




Fri vers av Elisabeth VIP
Läst 1182 gånger och applåderad av 45 personer
Publicerad 2008-05-04 21:36



Bookmark and Share


  Jean-Michel Orblin
Denna dikt är både ömsint ,sensuell och vacker anser jag:)
2013-10-15

  Celticgirl
Håller med alla andra kommenterar. Om vad grymt vacker denna text är.
Bokmärker för kunna läsa om o om igen o rysa:)

2012-09-10

  Niclas Petersson
Ord växer. Om man hanterar dem varsamt.
Oändligt vacker text.

"och jag kände ett hem
i min kropp
då jag mötte din hud."

Fantastiskt.
Gillar. Mycket.
Bokmärks.
2011-01-07

  Myself
otroligt vackert om kärleken.
2009-12-27

    Noword
innerligt och vackert. jag gillar den starkt!
2009-12-27

  Hans Christian
Så skall poesi skrivas ! insiktsfullt och varmt, bravo !
2009-12-20

  stella
Helt underbart härligt!
2009-10-16

  spellbound
grymt bra!!
2009-08-05

  Jean-Michel Orblin
finkänsligt
2009-05-24

  Jean-Michel Orblin
finkänsligt
2009-05-24

    FinnRaggarn
Vackert.
2009-02-15

    jossssaaan
Djupt berörande, känner igen mig i vartenda ord. tack!
2009-01-15

  Ronny Berk
smakfullt sinnlig den poesin, det fanns, och finns i orden...
2009-01-11

  Nattljus
vackert, bra flyt!
2008-11-21

    ej medlem längre
Så bra! Kan bara instämma i de övrigas kommentarer. Det finns verkligen i orden.. din förmåga att skriva fängslande.
2008-08-14

  Quasimodo
En härligt fin kärlekskänsla och närhet i dessa ord !!!
2008-08-02

  Elin Katten Lo VIP
Å, när jag läser detta önskar jag att jag hade någon att bli kär i...


Fint skrivet!
2008-06-18

  berxper
Så fint skrivet!
Vilken laddad samhörighet.
2008-05-07

  livsdans
Vackert...mjukt! Sensualitet och kärlek! Tack!
2008-05-04

    JJ VIP
Vackert och sensuellt men framför känns det äkta! Applåd! Mvh. JJ.
2008-05-04
  > Nästa text
< Föregående

Elisabeth
Elisabeth VIP