Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

ensam på perrongen en söndag morgon

jag satt där, där på bänken, gjord av trä och som blivit trampad på av obetydliga ungdomar.

Bajs, jaaa!

Jag satte inte fötterna i spyan. allt var tyst och tomt, det enda som hördes var min ledsna andetag, på grund av att jag inte ville jobba den där morgonen.

Men samtidigt tänkte jag ju på pengarna.
Dom där jävla pengarna!

Spyan låg vid sidan av mina fötter, halvt insjunken, i perrongens karga golv.

Fult! allt var, grått.
Som om perrongen var gjord för mig och denna söndag morgon.
Bara för att få mig att gråta, eller att ens bry mig.

Jag hörde något susande, och såg ett ljus från tunneln.
Tunnelbanan kom, och när jag väl steg på så var jag inte rädd,


inte rädd för att möta dagen.




Fri vers av ElinaO
Läst 376 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2008-10-06 11:17



Bookmark and Share


    Cintia
ps. tycker det e smidigt att jag skickade kommentaren två ggr!
2008-10-11

    Cintia
du är så bra på att uttrycka dig på ett annorlunda och intressant sätt, gillade dikten!
2008-10-11

    Cintia
du är så bra på att uttrycka dig på ett annorlunda och intressant sätt, gillade dikten!
2008-10-11
  > Nästa text
< Föregående

ElinaO
ElinaO