Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

ibland

januari
det har nog alltid vart min månad
som fört med sig ännu ett år
till min kalender
sjutton långa år snart
men den här kylan är mer
än vad jag vill ha

för ibland så räcker inte
varm choklad som smeker
i halsen när man känner sig
ensam i vintermörkret
och jag sitter själv på mitt rum

ibland så vill man ha
något mer som smeker
kanske en kind,
eller torkar bort en tår
när vintermörkret kyler
ner varenda cell inuti min vanligtvis
varma kropp

kanske när januari tar med sig
ännu ett år till min kalender
kan jag hitta en hand att hålla
i vintermörkret
när jag sitter ensam på mitt rum

men tills dess,
dricker jag min varma choklad
sätter på elementet
och väntar




Fri vers av Miss Pauline
Läst 461 gånger och applåderad av 4 personer
Publicerad 2009-01-24 23:51



Bookmark and Share


  j-viderberg
känner verkligen igen mig så bra (:
2009-02-12

  Solstorm
ensamhet är bäst, när man är två <3
2009-01-25
  > Nästa text
< Föregående

Miss Pauline
Miss Pauline