Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
För överallt flimrar lysrör ivrigt ikapp med energilampor från Ikea och gatljus så långt ut i pereferin det bara är praktisk möjligt. Trist på gränsen till perverst. *vare sig någon ser eller inte


Spökar gör det oavsett*


Spöken bör inte vistas allt för mycket i dagsljus
för de bleks nämligen av solen, och när de blekts
ur illa nog syns de inte mer

inte konstigt att de håller så låg profil

för dessutom störs deras fragila varande av allt
oväsen vi far med numera, all denna elektricitet,
mobiler och fjärrkontroller till det ena och det andra
-för att inte nämna det femtielfte


Dom tål inte sånt
lika lite som vi numer tål blotta tanken på dem

och jorden har aldrig varit mer upplyst i sin totala
brist på upplysning som nu





Fri vers av Gawain VIP
Läst 485 gånger och applåderad av 7 personer
Publicerad 2010-10-02 20:24



Bookmark and Share


  Hermonius
"och jorden har aldrig varit mer upplyst i sin totala
brist på upplysning som nu", underbart tankeväckande mening
2010-10-08

  kråkan VIP
..så sant:)..
2010-10-03

    sleepwalking
Jag gillade det här.
Starkt!
2010-10-02

  Catharina Edin VIP
Här hemma trivs i alla fall spöken - oj, vd de håller på!
Är det ett bra betyg till den här familjen kanske???
2010-10-02

  Ingela Svenson
Nej det är nog skrämmande för dom stackarna!
2010-10-02

  LenaJohansson
ja det var sant..bra
2010-10-02
  > Nästa text
< Föregående

Gawain
Gawain VIP