Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Ateisten mötte guden

Mitt liv har blivit som när ateisten mötte guden och kaoset ljudande på balkongerna.
Varför dansade vi aldrig längre än dit, och varför tog vi inte allt vi kunde medan tiden räckte? Nu gör den varken det eller älskar.
Tiden älskar inte oss.
Tiden hatar oss.




Fri vers av isan
Läst 309 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2011-04-17 15:57



Bookmark and Share


  LassO
tiden hatar alla, och många hatar tiden som går "hela tiden"
2011-04-27

  cilax VIP
Wow! Vilken sorg. Det som kunde ha blivit men inte blev kan vara mycket mera smärtsamt än det som blev men tog slut. Vackert skrivet
2011-04-25

  Larz Gustafsson VIP
Jag var själv ateist och mötte Gud.
2011-04-17
  > Nästa text
< Föregående

isan
isan