Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Släpp känslan fri skapa och lev!

En känsla kan maskeras in I många skepnader

Finns inget som säger att om man skriver om tunga saker

Så måste man må dåligt för den skullden!

– Nej tvärt om tycker iallafall jag!

Vissa skriver för att det är trevligt att skapa

helt enkelt och inget annat

En del skriver för att få ur sig en känsla för stunden

Andra för att de älskar att göra konst med orden

Vad det vi du jag än gör i vår skapelse

Så finns det inget som är fel, skapa på i din förmåga

Alla alster kommer från sinnet från hjärtat och från själen

Och ingen är utan synd eller utan känslor

vad än andra försöker att påstå

Du är Älskad precis som den du är…

Så mina vänner –Släpp känslan fri skapa och lev!




Fri vers av Lars Hedlin
Läst 483 gånger och applåderad av 26 personer
Publicerad 2013-10-26 14:15



Bookmark and Share


  Tittahiit
Håller med helt och hållet!
2013-10-28

  ~LillMarlene Landen~
Så klokt ! :)
2013-10-27

  Lindha W Gustavsson
Så klokt och sant det du skriver - välformulerade ord!
2013-10-27

  Maria Sundelin VIP
Så bra och klokt
Jag håller med till 100 %

2013-10-27

  Osvalds_Dotter
Tack för Dina ord.
2013-10-27

    ADI Nehlin VIP
klok och bra uppmaning
2013-10-27

  aol
känslan inom oss är den enda sanna den kan aldrig ljuga,
2013-10-27

  Carina Bendix
Tack så mycket för din fina text. Ja, ibland mår man bra och ibland dåligt, skönt att skriva av sig och ventilera i båda fallen. Och ibland vill man, som du säger, bara skapa och drömma sig bort i texten man skriver. :) Kram
2013-10-26

  bumerang
Har fastnat för "at one point",
kanske det är just där man ska
fokusera för att komma loss i sitt skapande. ????
2013-10-26

    ej medlem längre
Visst är det underbart att vi inte är lika
Skönt att vi alla är unika
kanske vi skulle ta en fika istället för att gnälla "nu är det dags att va snälla"
Bra! tillåt alla att tycka, vi ska ingen förtrycka. Vi har rätt att känna och uttrycka oss på olika sätt. Tur vi bor i kära Svedala, och har yttrandefrihet, det hoppas jag att alla vet.
Vad är synd?Ordet är ett, begreppet ett, och är individuellt, inte helt okontroversiellt alltså finns inget rätt. Det skapar var och en i sin egen värld, inte helt lätt. Tack o kram för din "färgsprakande" text.
Z* Tacka vet jag mångfald inom poesin! och i övrigt allt.
2013-10-26

  Eliza-69
Bra skrivet, sanna ord <3
2013-10-26

  mysing
känslan i nuet... gott gott :)
2013-10-26

  Maj-Lis VIP
En fin uppmuntran
2013-10-26

  Tess74
Du har så rätt
2013-10-26

  Mona J.
Tänker på en dikt jag skrev häromdan och känner att du beskriver ungefär samma sak men SÅ MYCKET BÄTTRE! :)
2013-10-26

    ej medlem längre
Det är så sant, ingen utan synd eller känslor. Uppmuntrande och fint skrivet.
2013-10-26

  Fem hjärtan VIP
Taack! Huvudet på spiken..! Jag skulle aldrig ha klarat av alla maraton i kaos,om jag inte hade förmågan att ventilera...Både i tal och skrift..Det gör en stark nog att bestiga berg..!
2013-10-26

    Elisabeth Nilsson
Sanna ord, min vän! Skrivande är en konst, där frihet ska få råda.
2013-10-26

  Angel of love
Men så sant... Viktigt att ta upp...
2013-10-26

  amolunda
Sanna kloka ord! :)
2013-10-26

  Ordregnspoeten
Tack för det som ska skydda vår yttrandefrihet och lust att skapa. Det viktiga i livet som att bli älskad för den man är och inte bara för det man gör och kanske hellre bli endast förstådd.
2013-10-26

  Anya VIP
Tack för peppningen. du har så rätt i dina antaganden. tycker om dina skäl till varför vi skriver, jag känner igen mig.
2013-10-26

  KattenKin
Så fint du uppmuntrar oss alla i vår kreativitet, och du har så sant i det du säger. Kram :)
2013-10-26
  > Nästa text
< Föregående

Lars Hedlin
Lars Hedlin