Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Oberarbetad, rå, improvisationstext. Så här känns det just nu!


Jag måste fånga känslan

Jag måste fånga känslan

Solen spricker fram genom mörka moln och får regndropparna på fönsterrutan att lysa.

Jag är inte mig själv
jag måste ut
ut ur de här kläderna
ut i skogen
ut i friheten

Jag måste få äta rostade mandlar
vitlöksrostade russin indränkta i olivolja och salt

den unga sädesärlan som vippar på stjärten och ser rakt in i min kropp får mitt hjärta att brista

vi är för många, för giriga, för onödiga

dödssyndernas tid är här

Jag måste ut från kontoret, bort från datorskärmar och LED-lampor

Norrländska vibbar, öringar, rödingar och harrar

Jag rensar fisk och det känns som det mest naturliga som finns trots att det är tredje gången i mitt liv

Fisken känns mer naturlig än kon och grisen

Fisken

jag vill ömsa skinn

klä på mig andra kläder

jag vill att det ska synas att jag är bohem, buddhist, skogsmulle och öppen i sinnet
öppen som en kanal rakt ut i rymden
fyll mig med chi

samhällets ramar känns för trånga och för många

låt mig reagera,
torterar mig själv,
florera och explodera

jag vill hem,
igen,
till vårt ursprung

och jag gråter när Sädesärlan vippar på stjärten
snart finns du inte mer
våra dagar är räknade




Fri vers (Fri form) av Sigrun
Läst 559 gånger och applåderad av 5 personer
Publicerad 2015-06-03 19:36



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Sigrun