Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Men ursäkta.

Ursäkta förlåt mig Kung Bore är du snäll!
Men snälla vad gör du just här?
Du får gå, försvinna dra bort om du vill.
Du stället ju till med besvär.
Min näsa bli röd och mina fötter bli kalla.
Gatan blir full av is.
Jag halkar och hasar och fryser om handen.
Ja jag älskar det ej på nå vis.
Jo visst är det vackert med kritvita slätter.
Med islagda sjöar och frostklädda nätter.
Men för mig är det nog för i år.
Tack för visiten du får gå nu i kvällen.
För du gick ju aldrig igår.




Fri vers (Fri form) av majsis
Läst 233 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2016-01-02 15:37



Bookmark and Share


  Larz Gustafsson VIP
Bore är ett as.
2016-01-02
  > Nästa text
< Föregående

majsis