Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 


Många människor, ändock alltid ensam


Livet

Jag vandrar över ängen och gräset, ner mot klipporna och havet.

Alltid där.

Alltid ensam.

Det som slår mig är att jag är allt.
Allt med havet, himlen, klipporna och livet.

Alltid där.

Alltid ensam.

Där är fullt av människor.
Alla vänner.
Alla släktingar.

Jag längtar inte efter något eller någon.
Känner djup förtröstan över Livet, Kärleken och insikten om att få uppleva medmänsklighet och innerlighet.

Men jag förblir ensam och ingen förstår riktigt på allvar vad allting handlar om.

Gör jag?




Fri vers av Pillan på Näset
Läst 160 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2024-08-23 21:05



Bookmark and Share


  Maria Sundelin VIP
Livet är ibland komplicerat
2024-08-25
  > Nästa text
< Föregående

Pillan på Näset
Pillan på Näset