Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Vart är ni?

hur kommer det sig att det finns så många av dig,
samtidigt så få av mig.
ändå verkar det alltid finnas plats för sånna som du,
men alldeles för sällan för min sort.
jag finner dig alltid där jag tror jag ska,
men kan gå en hel livstid utan en skymt av mina lika.
att leta är ännu mer lönlöst: jag kan inte bli funnen,
du välkomnas in; får plats i alla bon.
varför måste jag ständigt kämpa för att skapa så mycket som bara en gnutta ro?




Fri vers av Toffelbrat
Läst 56 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2025-11-26 02:30



Bookmark and Share


  sphinx VIP
Jag läser in att texten handlar om att vara "vilse" i tillvaron och att allt är en kamp. Några motsägelsefulla rader i mitten höjer intensiteten i dikten på ett intressant sätt.
2025-11-27

  S.A.I. Steve Lando VIP
väl fångandes känsla, snyggt skrivet
2025-11-26
  > Nästa text
< Föregående

Toffelbrat
Toffelbrat