"Kyss mig mitt på munnen!
Ja! Din kärlek smakar bättre än vin och doftar godare än kryddad olja.
Ditt namn porlar som en bäck i skogen.
Inte undra på att alla älskar att säga det!
Tag mig med! Jag vill att vi ska rymma tillsammans!
Jag vill rymma med min kung, min älskade!
Vi ska njuta och sjunga
och skapa härlig musik.
Ja, din kärlek är bättre än ett årgångsvin.
Det är klart att alla älskar dig! Varför skulle de inte göra det?"
Mitt tillstånd idag
efter år av motgångar,
misshandel,problem,
sorger, svek och förluster
förtal och lögner.
Där jag mist älskade
och gråtit floder samt
haft panikångest och
smärta som inte var
av denna världen.
Mitt i allt fann jag Jesus
till hundra procent och
Han fann mig och jag
förstod att ingen behöver
stå med skuld som tar sin
tillflykt till Jesus...Psalt. 34:23
"Den Sonen gör fri är verkligen fri". Joh.8:36
I Jesu famn är jag trygg trots sorgerna i världen.
"Ingen kan rycka mig ut ur Jesu famn" ,sa Jesus.
Jag ser fram emot Jesu snara återkomst - som bibeln talar om - med stor tillförsikt och tro.