Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Allsång på Skansen

folklighet
orkestrerad
von oben

arrangerad
gemenskap

domptörer
och publik

tillkämpad
glädjesång

svetten som
lackar under
skjortkragar

hårda stolar i
kameralinsen

var är Cornelis
brusiga tonart




Fri vers av rostspik VIP
Läst 150 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2026-06-25 13:27



Bookmark and Share


    Kämpendahl VIP
Notarius och Larz, ni två förtjänar varandra. Kom ut ur hatets skuggor och låt er omfamnas av Jesu ljus.

Matteus 5:9!
2026-06-25

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Mörkertalet är STORT för de som vill mörka trots att de själva är med å rör om i grytan.
2026-06-25

  Jacob Sjöstrand VIP
Håller med Lindberg. När man ser att en text fått många kommentarer är det oftast Sten och Larz som kivas om något skit. Ta på er boxhandskarna och gör upp i skogen någonstans istället för att fajtas här. I alla fall under andras texter.

Om Allsång på Skansen tycker jag ingenting. Men visst kan man sakna Cornelis.
2026-06-25

  J.Lindberg VIP
Varför sabba en hel text med era kommentarer? Inte första gången.

Rostspik- blockera dem.
2026-06-25

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Smit inte nu när ja fått tag på dä för jag tänker ta reda på om du kan föra en någorlunda intelligent dialog i kommentarsfältet och hålla dig till textens natur o komma med konstruktiv kritik istället för en massa hatkväden och personliga påhopp o ofredanden mot andra kommentatorer å kan du inte det råder jag dig avhålla dig ifrån att kommentera för snart har du gått på pumpen när du ständigt skiter i det blå skåpet.
2026-06-25

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Det borde för all del stå under min värdighet ge mig in i kommentarsfält där Larz härjar,men tycker han är intressant då han förlorar det,går i taket och ser rött som en gallsprängd groda....
tja han är underhållande i sina degenererande hatkampanjer.
2026-06-25

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Men va du kaaaaaaaaaasaan Larz,har du återuppstått ifrån de döde precis som ditt fantasifoster jesus ?
2026-06-25

  Larz Gustafsson VIP
Jag är glad att Jesus befriade mig från snusmissbruk sommaren 1986. Genom förbön.

Vulgära sopprätter som Sändh har förmodligen midervärdeskomplex, som de brottas med. Detta leder till ett kompensatoriskt beteende. Precis som hos dig.

Adjö för alltid, Notarien.
2026-06-25

  Larz Gustafsson VIP
Look who is talking. Du kan ju inte ens stava till mitt förnamn.
En självgod och egenrättfärdig typ är vad du är.
Nu slösar jag inget mer krut på dig. Du är inte värd det.

Jag är inte död. Det är inte en spökskrivre som skriver detta.

Väx upp och skaffa en utbildning. Du är helt urblåst i skallen.
2026-06-25

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Snus ! Mus å Brännvin de e grejer det.
2026-06-25

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Te skillnad fr Larz så lefver B.Sändh,i öfrigt borde Larzzz lära sig stafva.
2026-06-25

  Larz Gustafsson VIP
Bengt Sändh var ett svin.
Jag hatar den mannen. Likaså Finn Zetterholm.
Ididoter båda två.
2026-06-25

  Larz Gustafsson VIP
Ja, han dog alldeles för tidigt. Bara 50 år gammal.
Men han var anti-plast. Garanterat genuin.
2026-06-25

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
....eller Bengt Sändh's grova nedsabling av sommarn ?
2026-06-25
  > Nästa text
< Föregående

rostspik
rostspik VIP