Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Den tyste sökarens hemliga väg... Aldrig ensam, bara själv


Eremiten


Bjud upp sköna konstnärer med allt
vad ni har, ja bre på för all del
och snåla inte med nåt

Skjut era fyrverkerier och spela på
med allsköns instrument, fioler
och varför inte lite bas


Själv drar jag mig tillbaka i den
svala stillhet bara eremiten
förstår sig på






Fri vers av Gawain VIP
Läst 768 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2007-01-08 17:15



Bookmark and Share


    ej medlem längre
avskildhet och ensamhet är det få som förstår sig på och accepterar som normalt men jag är övertygad om att vi alla behöver en lagom dos av den...
Strålande poesi min vän!
2007-06-21

    Erika H
i lugn lycka
i stilla harmoni
självvald önskan
i sitt inre frid
vilande frågor
och mättade glädjerus
samlande livskraft
mm härligt befriande
erika
2007-01-12

    Wewill
man kan riktigt leva sig in i dina dikter det är konstigt om du skulle bli refuserad av en redaktör. testa att skicka in ett par dikter till något förlag och ge inte upp om du blir refuserad för du kan verkligen lyckas. lycka till och hoppas att du följer mitt råd
2007-01-11

  nettizen
kan vara rätt behagligt det också.... att bara dra sig undan folkmängden och ...ja, bara vara.
2007-01-08
  > Nästa text
< Föregående

Gawain
Gawain VIP