Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Nattens blossande nebulosa...


Nebulosa


Innan var svärtan, det väldigaste
av alla mörker

Sen kom hon, exploderande som
en blommande nyponros
om våren

Dånande brast hon i en ljungande
våldsam krevad, gryningen
kom och solen med den


När natten åter kom till min tysta
nebulosa sken hon min
måne med det älskligaste silver






Fri vers av Gawain VIP
Läst 644 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2007-01-16 01:19



Bookmark and Share


    ej medlem längre
Den här är så fin, så innerligt vacker... Blir berörd, rörd... Fina du...
2008-04-30

    Erika H
åhh nebulosan
den vackraste av allt
den vi njuter av alltid, upphovet till liv
att stilla se upp och stanna i ögonblicket
att förundras över väldigheten
och veta att de vi ser är toppen
eller botten
eller inget alls eller....

lys upp... svärta ej mer

erika
2007-01-19

    JJ VIP
Tycker i likhet med andra kommentatörer att raderna är vackra och bildmålande. Mvh. JJ.
2007-01-16

  Mareld
Du bara måste samla alla dina vackra verk i en bok. Otroligt vackra rader.
2007-01-16

  Söder
Du skapar en sån skön känsla, helt underbart att läsa...
2007-01-16

  nettizen
Den här var så....
positiv! Blev glad av att läsa. Tycker inte det behövs sägas nåt mer egentligen. Den var fin. :)
2007-01-16
  > Nästa text
< Föregående

Gawain
Gawain VIP