är överallt! Civilisationen är bara en cancersvulst mitt i den... onaturlig som den är.." />
Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Naturen är inte \"där borta\"... den är överallt! Civilisationen är bara en cancersvulst mitt i den... onaturlig som den är..


Ogräs


Naturen tränger sig på

spränger upp genom asfalten
mitt i stan
mellan spåren på centralen
och där betongen vilar
tung

... eller var det just så att
civilisationen desperat försökt
skilja sig från den..





Fri vers av Gawain VIP
Läst 289 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2007-06-12 22:48



Bookmark and Share


  Hermonius
Bra skrivet! Mitt i prick!

Det är väldigt lätt att man glömmer bort att man står mitt i naturen när man står på ett torg av betong.

Men då och då kan man ju ej låta bli att tänka: \"Hmm, undrar hur det såg ut här för en sådär 2000 år sedan...?\"
2007-06-15

    ej medlem längre
Nog har vi människor \"föraktat2 naturen alltför länge. trots allt vill den finnas bland oss överallt!
Bokmärke för denna!
2007-06-13

  Antropofagen
Mm.. så är det. Tingens revolution, så starka mot det massiva. I asfalten, i matrix. Denna text måste jag läsa en gång till. Minst.
2007-06-13
  > Nästa text
< Föregående

Gawain
Gawain VIP