Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Stilla kontemplation inför natten, hösten och livet...


Aftonbön


Naken inpå blotta hjärtat ber jag omsluten
av höstklar nattluft om råd
med blicken vänd mot mörkret som omsluter
oss alla

in drar jag en suck
djup och andlig i sin enkla förening
fylld med all den skönhet av vilken världen består
fundament som atmosfär

vår skapelse
gud och gudinna





Fri vers av Gawain VIP
Läst 544 gånger och applåderad av 11 personer
Publicerad 2007-09-04 10:00



Bookmark and Share


  Angeldust
Applåderar /kram tinny
2007-09-04

  glittertindra
så få är de som kan stanna av en stund för meditativ bön och eftertanke.. konsten att inse det man inte mäktar med... att vara bara människa
2007-09-04

  Söder
Härliga ord i fin formulering. Bra!
2007-09-04

  charlotte hedendahl
Fantastiskt bra! En riktig hyllning till livet!
2007-09-04

  Annika Gustafsson
som min gårkväll, stjärnklart, en snabbt stigande halvmåne över skuggade grantoppar och ett häpnadsväckande blixtspel i motsatt horisont, höstlig kyla och en filt över axlarna
2007-09-04

  Vilsen Annette-hittar vägen
Oooh, jag får rysnngar!
Helt underbar
En hyllning till livet!
Dundrande applåder!!!
2007-09-04

  Maria Zena Viklund
Åh du svarar an på mitt nyskrivna bara ord inlägg, Tack!! gråter en tår för dina vackra ord!
2007-09-04
  > Nästa text
< Föregående

Gawain
Gawain VIP