Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
En liten dikt jag skrev för många härrans år sedan då jag söp.


Hur det var förr

Jag vet inte vad
Plötsligt är jag glad
År det för öl:ets skull
kanske för att jag e´ full
Men tyvär e´ det så här
man lever & lär
alltid kan inte allting vara rätt
alla gör på sina egna sätt
Men super gör vi ändå
Man kan fråga hur vi mår
Vi gör som de vill
Okey några säger till
Har du frågat hur de mått
Vad har de igentligen fått
Men staten har ju vett
så vi har det inte så lätt
men glad e`jag ändå
För vad kan man få?
en ny pinoschett




Fri vers av Christer.Dyrwoold
Läst 395 gånger
Publicerad 2005-10-10 15:41



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Christer.Dyrwoold
Christer.Dyrwoold