Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Varför hörs det inget?

Jag lyssnar, men det hörs inget.
Någon pratar, men jag hör inget
Det finns en mening, men jag hör den inte
Din mun rör sig, men det hörs inget
Radion står på för full volym, men det hörs inget
Jag är på konsert på Ullevi, men det hörs inget
Det är 50000 munnar i publiken, men de hörs inte
På scenen står en madonna, men hon hörs inte
Och då,
Då hostar någon, men det hörs inte




Fri vers av Eric R Ström
Läst 214 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2009-12-26 22:03



Bookmark and Share


    baruk
Här är tystnaden högst "talande". Bra.
2009-12-26
  > Nästa text
< Föregående

Eric R Ström
Eric R Ström