Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Fightmood

De rusade rakt mot varandra.
Som på en given signal stannade de.
De två cirklade runt varandra medan den andre försökte fånga hans blick.
Han lät den andre låsa sin blick i hans ögon.
"Bra.. Se mej i ögonen du! Din jävla idiot! Tror du att det är nån jävla tuppfajt?" tänkte han.. "Du skrämmer mej inte med ditt jävla stirrande."

Dom slutade cirkla runt och blev stående mitt framför varandra.

En låg, hård och snabb spark från sidan, som träffade utsidan av knäet och fick det att vika sig åt helt fel håll.
Sen skulle den andra skrika av smärta samtidigt som vänster ben vek sig under honom.
Motståndaren skulle aldrig märka sparken förrän det var för sent eftersom han var upptagen med att försöka fånga hans blick.

Efter det kunde han välja att fullfölja eller bara gå. Han hade bestämt sig för det andra alternativet.

Ilskan och hatet vällde upp.
Han kunde känna smaken av metall och han gillade det.
Den ökade adrenalinhalten i kroppen förberedde honom för det som skulle komma.
Den pumpade ut i varje del av kroppen och förberedde musklerna på att snabbt reagera.

Han kände ett lugn, trots upphetsningen.
"Fightmood" kallade han det.

Han andades tungt.
Han var redo.




Fri vers av Valdemar Anders
Läst 292 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2011-05-17 19:32



Bookmark and Share


  Lena Själsöga Keijser
jag kan i denna bild se
kampen mellan inre samt yttre

kan påtagligt känna hur det är
då vi måste finna våra modsteg och säga
jag är
2011-05-19

  Stjärnöga
Jättebra skrivet!
Fastnade för
" "Du skrämmer mej inte.."

Ibland är man redo
att fightas mot hela
världen..
En bra egenskap..
eller dålig?
Men man måste iaf
stå upp för sig
själv..

Känner igen ;-)
2011-05-17
  > Nästa text
< Föregående

Valdemar Anders
Valdemar Anders