Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Ett fel närmare rätt ?

Jag gråter mig till sömns inatt. Fast jag sagt till mig själv
Att jag inte borde bry mig längre.
Varför rev du upp gammal historia? Vi har redan varit unga o dumma.
Så låt oss nu vara gamla och visa.
Jag bryr mig fortfarande. Jag oroar mig fortfarande om vad som sägs bakom min rygg. Vill aldrig såra en själ.
Jag talar samvete som om det vore mitt modersmål.
För det är allt jag tycks veta hur man gör rätt. Och ändå blir det fel.




Fri vers av Liiindis
Läst 291 gånger och applåderad av 7 personer
Publicerad 2014-05-27 00:10



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Liiindis
Liiindis