Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Juldagen med mångubben.

Det var arla på Juldagens morgon jag såg.
Brevet jag äntligen fått.
Brevet var frankerat med stjärna i hörnet.
Brevet som mig äntligen nått.
Skriften var skriven med vackraste bläck.
Kuvert utav silver med glans.
Det var skrivet med kärlek av mångubben själv.
Där han var upp på himlen nånstans.
Vi ska träffas i natten för vår fullmånedans.
Vi ska dansa hela natten lång.
Ackompanjeras av änglar som spelar fiol.
Sedan sjunger dom vacker sång.
För i kväll och i natt är stunden här.
Då vi dansar vår fullmånedans.
Bara månen och jag och vår hemlighet.
Var vi dansar i natt någonstans.




Fri vers (Fri form) av majsis
Läst 238 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2015-12-25 11:15



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

majsis