Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
över bron


Själv


Ofta går dom
när vi inte är där

vi hade så gärna
velat sitta där bredvid

hålla hand
smeka kind

De vet det
de vet all den saknad
som följer i sorgens spår

de vill att vi ska minnas
de ljusa stunderna
vi hade tillsammans

Den sista biten av bron
måste människan
vandra alldeles själv

därför passar de ofta på
att gå

när vi inte är där




Fri vers av stormengudrun VIP
Läst 268 gånger och applåderad av 7 personer
Publicerad 2019-12-04 12:55



Bookmark and Share


  Pia Laurell (fd Kal Wallin)
Vackert skrivet!
2019-12-17

  Anya VIP
Mycket fint om döden...tänker jag. Du fångar verkligen något här.
2019-12-04

  Blåmes
Vacker skildring av sorgen.
2019-12-04

  Cikoria Blå VIP
En dag är vi där.
2019-12-04
  > Nästa text
< Föregående

stormengudrun
stormengudrun VIP