Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Livet är så orättvist ibland.


Själfulla ögon

Du har de vackraste ögon jag skådat
Mörka som den kalla november natten
men fulla av alla stjärnornas ljus
Jag anar en själ med så mycket visdom
Som aldrig kommer oss att nå
För din själ är för evigt bunden
till en kropp som inte vill följa livets gång
För evigt fast i ett barndoms land
Där döden är den enda vägen ut.

@kajsakarin




Fri vers av Kajsa Karin VIP
Läst 129 gånger och applåderad av 7 personer
Publicerad 2025-10-20 19:59



Bookmark and Share


  sphinx VIP
Tack för en berörande dikt! Tack!
2025-10-20

  S.A.I. Steve Lando VIP
starkt gripande
2025-10-20

  Dolcehalit VIP
Livet är orättvist och fruktansvärt med en fasansfull barndom. Det är svårt när döden är den enda vägen ut. Jag hoppas att jaget i dikten finner en annan väg. Starkt skrivet!
2025-10-20
  > Nästa text
< Föregående

Kajsa Karin
Kajsa Karin VIP