Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

människor har så bråttom




vårgrå asfalt

Vårgrå asfalt i staden

liv som levs i hastighet

skyndar förbi och glömmer se

dom små bladen

som knoppas på träden

men jag stannar och viskar tyst

jag ser er.




Fri vers av yta
Läst 260 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2010-04-10 19:36



Bookmark and Share


  Amorina
Jättefin! Jag blir glad av att läsa den här fina dikten.

En samhörighetskänsla med naturen får jag när jag läser "men jag stannar och viskar tyst jag ser er". Fint skrivet!
2010-04-10

  Matilda Linnéa Tinér
åh så fin,
så sann
och så bra!
2010-04-10
  > Nästa text
< Föregående

yta
yta