Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Ingen vacker dikt bara ett förtvivlat utrop


Orden är våra

Plötsligt blev jag stum
förtvivlan skriker i mig
vi måste gå segrande ur allt.

Inget kan ersätta alla fällda tårar
allt hat
Våra stulna år kan ingen ge tillbaka

Men framtiden
den får ingen trampa på
Där ska vi leva inte bara överleva.

Orden är våra
dom ska
få oss att gå ut som segrare.




Fri vers av yta
Läst 191 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2010-04-21 15:55



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

yta
yta