Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Det finns en annan värld dit Julen inte når.


TILL ALLA SOM STÅR UTANFÖR JULEN


Sakta vill jag gå genom natten i bister köld
stanna och se upp på stjärnbeströdd himmel
lämna dom vackraste Julhälsningarna till alla
som står utanför Julen
Jag har själv varit där
så jag vet hur det känns
Ingen som ringer
Ingen som kommer förbi
Pengar som saknas
Mat som saknas
Kärlek som saknas
Jag ger er därför min tanke nu




Fri vers av yta
Läst 235 gånger och applåderad av 4 personer
Publicerad 2010-12-16 07:08



Bookmark and Share


  Nina Nightwish
Mycket fin! Tankarna går till den tid då min mamma var hemlös och hungrig nästan ett helt år, innan jag fick veta hur illa det var.. Hon har en liten stuga nu och bor bara ett par mil ifrån mig..
2011-01-06

  Yrre VIP
Stort, och starkt!
2010-12-16

  Anna*
Fint! Jag står med och ger min tanke också just nu och de varmaste julhälsningarna till alla som står utanför.
2010-12-16
  > Nästa text
< Föregående

yta
yta