Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Reagera gärna och om ingen förändring sker snarast snälla rara ni andra - tala om att det måste rättas tillbaka igen!


Börjar förstå lite bättre varför vi behandllar våra vänner ...

... så som alltför många så ofta gör ...

Skrivarvänner betyder för mig
sådana som jag uppskattar att läsa
men också att kommunicera med ...

En del är dock ensidigt skrivarvänner
från min sida sett och kanske sådana
som normalt borde hanteras under 
en lista med författare/medlemmar
vars texter jag önskar följa löpande
- lite som subscribe i FB, dvs prenumeration.

Men de allra flesta är just sådana
jag uppskattar såväl som skribenter
som just skrivarvänner.

Överflyttningen från den gamla plattformen
av Vänner-listan till den nya här 
och kommentarer därtill
visar dock rätt tydligt på hur
lågt vi prioriterar våra vänner
och våra möjligheter att hitta dem
administrera dem och följa dem ...

Går ni in under er vänner-meny
på er egen sida här
och har fler än 20 vänner ungefär
så förstår ni nog vad jag syftar på ...

Tidigare kunde jag hitta 
en specifik vän snabbt i min lista
då den var sorterad alfabetiskt
och jag kunde bläddra mellan flera sidor
dvs jag behövde inte scrolla mig igenom sidan.

Dock är den alfabetiska sorteringen
fullständigt lost även i övriga delar
som berör vänner här på poeter.se

Att ingen mer än jag kommenterat detta
talar om för mig att skrivarvänner-begreppet
och vänner i allmänhet inte är av så hög prioritet
för det stora flertalet ...

Men samtidigt vill jag inte tro att det är så!

Eller är det så? Och att det är jag som
är fullständigt vilse i hur jag tänker kring detta?

Hoppas dock att det blott rör sig om en teknisk miss
och att det är fler än jag som önskar kunna
hålla ordning på och följa sina vänner här 
så som vi kunde innan förändringen ...

 

 

 

 

 




Övriga genrer (Pastisch/Hommage) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 376 gånger och applåderad av 9 personer
Publicerad 2012-11-14 14:13



Bookmark and Share


  Magica
Ja de nya förändringarna har gjort så det blivit svårare att följa upp sina skrivarvänner här generellt sätt tycker jag, tyvärr...Blir väl att man måste sålla bland sina vänner kanske (?) för att inte riskera att missa att kommentera på de som man har som lite närmare vänner här, men känns inte bra det heller, då det ju är en skrivasida och man även vill utveckla sitt skrivande, så jag tycker med det blivit lite sämre just på den fronten med de nya uppdateringarna på poeter...
2012-11-16

  Madeleine Richter
Som jag också framlagt för redaktionen tycker jag det är konstigt att det heter "skrivarvän". När det är ändå är fråga om en "envägsvänskap". Jag har ingen lust att spara några skrivarvänner som sen inte vill ha mig som vän ... vilket hände mig häromdagen.

Vad gäller sorteringen av alla skrivarvänner är det väl mest en teknisk fråga som borde gå att lösa ganska enkelt.

Förändringar är på gång har jag förstått.
2012-11-15

  ResenärGenomLivet
Har inte tänkt på det på det här sättet, men man kanske skulle kunna sortera sina skrivarvänner så att de som man kommunicerar mest med står för sej. Sen är det svårt att hinna med att läsa allas texter i alla fall, men jag gör så gott jag kan. Bra text...
2012-11-14

  Minkki
Bra iakttagelse, men jag har ingen lösning - också mina skrivarvänner är huller om buller. Ändå har jag sett att en del har vännerna organiserade i alfabetisk ordning. Kanske det är någonting man kan göra själv, välja att ha dem i kronologisk eller alfabetisk följd?
2012-11-14

  Anya VIP
Här får du mina funderingar omkring skrivarvänner:
Det finns mycket bra texter här på poeter men tyvärr hiner inte jag läsa allt. Därför har min strategi blivit att jag försöker läsa dem som läser mina texter. Ett så kallat givande och tagande. Jag tror aldrig jag kommer att bli någon stor poet men jag uppskattar väldigt mycket mina skrivarvänner som läser det jag skriver och mitt sätt att visa uppskattning på är att läsa deras alster.
Om jag sedan spontant hittar någon text av en annan författare som jag tycker VÄLDIGT mycket om kan jag lägga extra energi på den texten. Detta är en strategi jag har för att inte drunkna bland alla texter och jag är medveten om att jag missar många bra texter, men jag orkar inte med mer än det jag gör.
vänligen
anya
2012-11-14
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP