Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
ADI Nehlin skrev texten ''Spelar ingen roll'', vilken berörde mig starkt och som jag därför kommenterade ... Min kommentar i redigerat format vill jag dela med mig av till fler ...


Det spelar ingen roll vad vi gör ...

... eftersom det ej förändrar
någonting ändå i slutändan ...

Så varför överhuvudtaget kämpa alls?

Å andra sidan är det enda
som verkligen begränsar
våra möjligheter
för kunna göra vad och nå dit vi vill 
vår egen tro på oss själva,
vår fantasi
och de begränsningar
vi väljer för att vårt eget universum
ska bli mer förståeligt
och greppbart för oss själva ... 

Så därför 

- Sluta inte någonsin kämpa! 

... Men tänk igenom
och bestäm dig för
hur du vill
att ditt universum ska vara
och
avgränsa dina insatser
för din kamp
i förhållande till det du kommer fram till ... 




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 322 gånger och applåderad av 12 personer
Publicerad 2014-04-07 08:53



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP