Det väsentligaste och mest värdefulla vi har att ge
är förutom kärleken någonting som jämväl är mer
ju mer vi ger - Det är inklusion ...
I grunden är det allra mest väsentliga ...
... för varje levande människa
att få känna sig sedd
och få bekräftelse för
att det finns någon
någonstans utanför
som är medveten om
dess existens ...
Ty vi må
ha delade meningar
om det allra mesta
nu som då ...
Men!
Det finns någonting
om vilket vi
nog utan tvivel
kan vara överens ...
Det är det här
- Att vara är att varseblivas ...
Ty du existerar ej
i det universum som tillhör mig
liksom jag ej
existerar i ditt
Inte förrän i det ögonblick
då du vetskap
och eller insikt
om min existens fick
och jag så ock om din
Då först
men inte förr
blev jag för dig
och du för mig
en konkret realitet
i form av en verklig person ...
... i varandras medvetenhet ...
Om du betänker
det du känner inom
när någon tilltalar dig
ser på dig
och eller på annat sätt
bekräftar din närvaro
och därmed också dig ...
... får du en känsla för
och förh0ppningsvis
så ock en insikt om
hur väsentligt det är
att vi i varje situation
vi möter i våra liv ...
... på något sätt och vis
visar att vi dem vi möter ser
och att vi
om än det bara är med en blick
en tyst nick
ett vänligt ord
dem var och en
vår bekräftelse för
att vi är medvetna
om deras existens ger ...