Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Inspirationskälla Ms Herward's text ''Är vi inte här för att förbättra vårt skrivande?'' Min kommentar får lov att bli egen text på min sida ...


Reflektion kring en del varför vi är medlemmar här ...

... som jag fick efter att ha läst MS Herwards utmärkta
textflöde där hon förmedlar sin inställning och sina
förväntningar på poeter.se ...
Insåg snabbt att min kommentar till hennes flöde
lika gärna kunde ha varit till vem annan som helst
som uttryckt sin inställning till poeter.se 
och inte specifikt enbart var relevant för hennes text!
Därför har jag redigerat och publicerat min kommentar
som en egen text här på min egen sida ...


 Att vi ska respektera varandra 
och det vi läser,
håller jag fullständigt med dig om! 

Men! 
Poeter.se är inte skrivarskola 
i första hand
men tack vare den bredd 
vad avser
ålder, kön, nationalitet
och alla andra tänkbara aspekter
vilka bidrar till att göra oss var och en
till de unika individer vi är,
så är poeter.se ett forum
där mångfalden skapar förutsättningar för alla
att finna inspiration till
och att få lära av skrivandet här ... 

Därigenom får nya skribenter
och så ock övriga medlemmar
oberoende av erfarenhet
möjlighet till att finna förutsättningar
till att kunna utveckla sitt skrivande!

Att lära känna den som skriver 
eller ej 
det är oväsentligt för många

Men för många andra är det just det
att kunna få möjlighet
till att lära känna författaren bakom de skrivna orden som 
skänker verklig mening och innebörd
i de lästa publicerade orden ... 

Om du önskar
att det ska vara irrelevant
vem du är,
vad du gör
och eller vilket kön du tillhör,
så är det precis lika ok
som det är för dem som tänker på annat sätt
kring sin närvaro här ... 

Det väsentliga är
att vi alla var och en
respekterar varandra
och de olikheter och olika synsätt vi representerar. 

För mig
är texten i sig sällan 
någonting som når fram fullt ut 
och får verklig mening och innebörd 
om jag saknar någon som helst insikt om
vem som författat densamma!

Men det är som det är för mig - inte alltid men oftast ... 

Respekterar din inställning 
till och dina förväntningar på poeter.se. 

Hoppas du också respekterar min!




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 418 gånger och applåderad av 32 personer
Publicerad 2014-08-02 19:01



Bookmark and Share


  Lars Thun (tid. lapema)
Väl tal... skrivet, käre poet.
2014-08-04

  Chawa
Tack för kloka välskrivna ord!
2014-08-04

  Peter Olausson VIP
kloka ord!
2014-08-04

  Connie
Gillas!
2014-08-04

  Lärling
Mycket bra!
2014-08-03

  Åsa Njunjes
Tacksamhet och medhåll kände jag efter dessa rader trots att jag inte vet vad MS Herward skrivit.
2014-08-03

  ResenärGenomLivet
Mycket bra tankar kring detta ämne...
2014-08-03

  Ingrid Trolle
Mycket klok och
välformulerad
kommentar.
Tack!
2014-08-02

  Ronny Berk
väl tänkt och skrivet, ja !
2014-08-02

    ej medlem längre
Du kommer alltid med så kloka kommentarer som lugnar upprörda stämningar.
Bra skrivet!
2014-08-02

  S.A.I. Steve Lando VIP
Väl filulerat
2014-08-02
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP