Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Vet att det finns goda människor - Människor som verkligen förstår vikten av vad de har att ge och just därför av sig själva därför så ock ger ... - Men tyvärr är det ofta helt fel människor de delar med sig av till ... För att de vill tro ...


Lite trist det är ...

... när det är så här ...

Behöver så innerligt lite
för att må bra igen
men just för
att jag mår så dåligt
utan det jag behöver
är det få eller nästan ingen
som är beredd
att ge mig det jag behöver
innan allt redan är över ...

Lite som om
även de som säger sig
tycka om , älska
och bry sig om
ej riktigt förmår
att ta till sig och förstå
när jag berättar
om vad jag behöver
och som jag måste få
om de vill ha mig kvar
nu som då ...

Svårt att säga
att de har 
rätt eller fel ...

Men känslan vägrar försvinna ...

Känslan av att ingen
tar mig på allvar
utan litar till
att jag ska fungera som
om vore jag ett arkadspel ...

Det har nog egentligen alltid
varit precis just så
men jag har varit den
som alltid funnits för andra
och skänkt dem vad de behöver ...

... långt innan det är över ...

Den generositet jag då mötte
såg jag som bekräftelse på
att det finns oegennyttiga människor
nu som då ...

Ville ej se
att generositeten i sig
berodde mer på
vad de såg att de över tid
kunde få av mig ... 

Nu har jag blott bara
av mig själv att kunna ge 
men å andra sidan
är det så mycket mer
för den som mig ger
vad jag behöver 
innan det är över ... 

Ty det behövs ej mer än så
för att jag åter ska resa på mig
och fullt rakryggad igen kunna gå ...




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 449 gånger och applåderad av 18 personer
Publicerad 2014-09-28 23:30



Bookmark and Share


  menspoeten
Du berör! Många varma kramar
2014-09-30

  Rozsi.kovacs

Du berör med din text. Du är så
generös, med dina goda råd till
andra kanske har man inte hunnit,
att visa och ta del av det du gett,
vet att du aldrig kräver men näring,
behöver vi alla..kram
2014-09-30

  ResenärGenomLivet
Det kan vara lite svårt att bevisa att man bryr sej, så här över nätet...men jag hoppas innerligt att din väg blir ljusare och att du kan se framtiden med tillförsikt...
2014-09-29

  Ingrid Trolle
Käre vän!
Om jag visste vad du vill ha skulle jag omedelbart försöka hjälpa, men du skriver om den som är ämnad för dig och då vet ingen av oss om du menar någon här eller om det är någon som du tycker mycket om eller älskar.
Jag vet vad du går igenom - tro mig - men du måste vara tydligare Det finns alldeles säkert någon som vill lära känna dig, men ingen vet vad du vill ha.
Vi har alla rätt att i ett förhållande kräva något av varandra och det har jag förstått att du också vill ha det så, men det är inte lätt för människor, som aldrig har träffat dig, att förstå vad du vill ha.
Jag önskar dig all lycka i världen och framför allt en god bättring, så att du kan gå ut och träffa andra medmänniskor.
Kram

Ingrid
2014-09-29

  Ingrid Trolle
Mycket berörande text
2014-09-29

    ej medlem längre
Så lite och ändå allt.... som gör skillnad.
Berörande känsla genom hela texten...
2014-09-29
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP