Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Tror det börjar bli hög tid att fler av oss alla och envar använder orden åtminstone med den betydelse de ännu har kvar ...


När du använder orden ...

... utan att bry dig om
huruvida de förmedlar
någonting 
som har syfte och mening
för dig ...

... hur kan 
du då förvänta dig
att jag 
vare sig
ska lägga ner min tid
på att lyssna på dig
eller söka förstå
vad det är 
du med dina ord
söker förmedla till mig?




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Peter Stjerngrim VIP
Läst 258 gånger och applåderad av 20 personer
Publicerad 2015-02-16 03:23



Bookmark and Share


  Magica
Vissa "säger mer" utan ord...?
2015-02-19

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Trist för dyslektikers grafospasmiska begränsningar.
2015-02-17

  Ingrid Trolle
Tyvärr är det så att
inte alla kan uttrycka
sina tankar i ord, kanske
inte heller i handlingar och
då får adressaten bara
låta det skrivna eller sagda
flyta förbi i den eviga strömmen
av luftbubblor.
Inget att fästa sig vid med andra ord
2015-02-16

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Somliga använder orden som slägga,andra som vapen att skada och döda med,sen finns det de som brukar dom för att ge ett sken av en existens som inte finns.
2015-02-16

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
Om denna din text är avsedd att spelas upp som drama/dialog emellan personer,som du angett som genre,vem fler än du som frågeställare är avsedd gå i svaromål ? då det ju krävs minst 2 personer till en dialog,utifall man inte föredrar föra en dialog med sig själv.
2015-02-16
  > Nästa text
< Föregående

Peter Stjerngrim
Peter Stjerngrim VIP