Lite av det där med affirmationer och sånt ...
En ny vecka ...
... tar sin början
med regn rusk ...
Själv låtsas jag livet
som vore det
mig som
jag önskade
att det vore mig givet ...
Verkligheten
så som den är
nu och här
utan dig
nära tätt intill mig
är liksom ej
det allra mest
önskade alternativet ...
Kryper ner
under täcket
och lägger kinden
mot kudden
för att drömma
om allt
jag vill göra med dig
om du vore här just nu
nära tätt intill mig ...
Drömmarnas rike
har ingen like
Det ger
tillfälle att glömma
för stunden
och låter min själ
få vara lite kreativ
och låta mig se
det jag annars i vakenheten
inte kan se ...
Även om
jag ej
kommer dit
annat än på ren utmattning
efter en övernattning
i smärtsam vaken ensamhet
med din närvarande frånvaro
som enda sällskap ...
Då känns det
mer tillåtet
och
är enligt min mening
lättare förlåtet
att ta till lite
okonventionellt fusk ...
Tänker lite som så
att om jag ger livet en chans
och sover en blund
så kanske, kanske
jag väcks av dig
eller ett tecken
som varslar mig
om någonting
vars kommande existens
skulle kunna bli
den avgörande sentens ...
... vars innebörd
gör det lite mer troligt
att du snart dyker upp
här och nu i mitt liv ...
... för att stanna kvar
och förbli
när du ändå har vägarna förbi ...